Praulienas pamatskolā kopš 2019. gada oktobra tiek īstenots Eiropas Sociālā fonda projekts PuMPuRS (Izglītības kvalitātes valsts dienesta īstenotais Eiropas Sociālā fonda projekts Nr. 8.3.4.0/16/1/001 “atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai”. Projekta mērķis – samazināt to skolēnu skaitu, kuri priekšlaicīgi pamet mācības.
2020./21. mācību gada I semestrī projektā PuMPuRS mūsu skolā iesaistījušies 8 pedagogi un 16 skolēni.Katram projektā iesaistītajam izglītojamajam pedagogs semestra sākumā izveido individuālo atbalsta plānu (IAP), kurā izvērtē mācību pārtraukšanas riskus un paredz nepieciešamos atbalsta pasākumus šo risku mazināšanai.Skolēni saņem individuālas konsultācijas matemātikā, latviešu valodā, krievu valodā, vēsturē. Pārsvarā visiem skolēniem risks, kas kļuvis par iemeslu skolēna iesaistīšanai projektā, ir grūtības mācību satura apguvē dažādu iemeslu dēļ.Neskatoties uz ārkārtējās situācijas ierobežojumiem visā Latvijā, skolā turpinās attalināta individuālā atbalsta sniegšana arī 7.-9. klašu skolēniem, kuriem identificēti priekšlaicīgi mācību pārtraukšanas riski.
Skolēni, kas iesaistījušies projektā, atzīmē, ka darbošanās individuālajās konsultācijās palīdz apgūt iepriekš iekavēto, mācību stundās nesaprasto vielu, uzlabot mācību rezultātus, dod iespēju pamatīgi un apzināti gatavoties pārbaudes darbiem, pēc tam izanalizēt pieļautās kļūdas. Vairuma skolēnu, kas apmeklējuši konsultācijas, paaugstinājusies mācību motivācija un atbildība par sava mācību darba rezultātiem.
Ko iegūst pedagogi? Ta ir iespēja individuāli strādāt ar skolēniem, kuriem tas nepieciešams, kā arī izmantot metodiskos materiālus, kurus pedagogs izstrādā darbam ar konkrēto skolēnu. Skolotājiem ir iespēja profesionāli pilnveidoties un stiprināt prasmes darbā ar jauniešiem.
Atsauksmes par projektu no skolotājiem un vecākiem arī ir pozitīvas. Skolotāji atzīst, ka ar projekta atbalstu var sniegt papildu palīdzību audzēkņiem ne tikai mācību satura apguvē un viņu mācīšanās prasmju pilnveidošanā, bet arī dot psiholoģisku un emocionālu atbalstu.
Jāatzīmē, ka projekta darbībai ir pozitīva tendence: skolēniem uzlabojas vērtējumi atsevišķos mācību priekšmetos, kļūst labāka saskarsme ar pedagogiem un klases biedriem.
Māra Lilita Lapiņa, projekta PuMPuRS koordinatore Praulienas pamatskolā